سبد خرید 0

اولین کنفرانس دانش افزایی مهارت‌های شناختی

اولین جلسه وبیناری دانش‌افزایی مهارت‌های شناختی و ارتباطی  با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و 320 نفر شرکت کننده و با ارائه پرفسور علی گرجی  رئیس پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان، دکتر فرزانه وفایی، استادیار علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد و  جواد مومنی، دانشجوی دکتری علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود و با حضور کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران، روانشناسان و مشاوران و مددکاران اجتماعی و توانبخشی و از دانشگاه‌های سراسر ایران از جمله دانشگاه مشهد، دانشگاه تربت جام، دانشگاه اهواز برگزار شد. 
دکترقاضی‌زاده هاشمی در این کنفرانس ضمن تبریک اعیاد مبارک ماه‌های رجب و شعبان به خانوده‌های معزز ایثارگران و کارکنان بنیاد،  به اهمیت و نحوه ارتباط کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران با جامعه هدف اشاره کرد.
بنیاد بر اساس اهداف و رسالت خود علاوه بر ارائه خدمات،  نیازمند برقراری ارتباط قوی و موثر با خانواده بزرگ ایثارگران دارد. نحوه برقراری این ارتباط بر اساس تفاوت‌هایی که در نیازها، روحیات و خواسته‌هایی که در نسل‌های مختلف جامعه از والدین شهدا تا فرزندان خردسال شهدا و جانبازان وجود دارد، متغیر است.
معاون رئیس جمهور به ظرافت‌های برقراری ارتباط موثر  با جانبازان معزز در گروه‌های جانبازی مختلف و بر اساس مجروحیت آنها  اشاره کرد. 
 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نظر‌سنجی‌های انجام شده در بنیاد،  نیاز به آموزش مهارت‌های شناختی و ارتباطی اشاره کرد و گفت: بر اساس تخصصی بودن این آموزش، به پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان ماموریت داده شد تا با استفاده از روش‌های علمی و اصولی این دوره آموزشی مستمر را برای تمام کارکنان بنیاد در سطح کشور اجرا کند.
 دکتر گرجی ضمن اشاره به اهمیت موضوع ارتباط موثر که در قالب رشته‌های جدید در بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا تدریس می‌شود، در خصوص تقویت ارتباطات موثر و تاثیرات مثبتی که بر زندگی فردی شامل  ایجاد روابط فردی، حل تعارض، هوش عاطفی، کاهش استرس، ابراز وجود، بهبود سلامت روان و توسعه شخصی پیشرفته و زندگی شغلی افراد شامل  مهارت حل مسئله، پیشرفت شغلی، همکاری تیمی، حل تعارض، ایجاد روابط همکاری، افزایش سلامت فرد در محل کار و ارتقای سرویس‌دهی به مراجعان صحبت کرد.
وی افزود: ۷۰ درصد اضطراب‌ها و استرس‌های کودکان  و نوجوانان  ناشی از عدم استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی است که در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس به آموزش‌های موثر از شبکه‌های اجتماعی پرداخته شده است. 
 جواد مومنی به تعریف و چگونگی ایجاد راه‌های ارتباط موثر، انواع ارتباط‌ها و تسهیل‌کننده‌های ارتباطی پرداخت.
 فرزانه وفایی در رابطه با ارتباطات غیرکلامی علی‌الخصوص زبان بدن، ارتباطات چشمی و تئوری ذهن خاطرنشان‌کرد: بسیاری از ارتباطات ما تحت کنترل مغز ناخودآگاه ماست که در جلسات بعدی بیشتر به این موضوعات پرداخته خواهد شد.
 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://shenakht.ir/?p=12011